پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
Jquery چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 12 ارديبهشت 1395
بازدید : 485
نویسنده : فرشته شکری

jQuery (جی کوئری) یک کتابخانه ای از جاوا اسکریپت است که اسناد HTML (اچ تی ام ال) را به سادگی پیمایش می کند وهمچنین مدیریت و رسیدگی به رویدادها، متحرک سازی، تعاملات Ajax (آجاکس) برای سرعت دادن به توسعه وب را آسان می سازد.

در واقع Jquery یک چارچوب جاوا اسکریپت (java Script) است که هدف از خلق آن آسانسازی جاوا اسکریپت برای استفاده در طراحی سایت است.

برای استفاده از جی کوئری آن را باید به صورت یک لایه انتزاعی تعریف کنیم چرا که اکثر قابلیت هایی را که برای استفاده آن ها چندین خط باید کد نویسی میکردیم را در یک قالب به نام functions (توابع) قرار داده است که ما را قادر می سازد قط در یک خط کد آن قابلیت را فراخوانی کنیم.

لازم به ذکر است که نمیتوان از Jquery به عنوان جایگزینی برای جاوا اسکریپت استفاده کنیم زیرا بعضی از کد های میانبر طریقه نوشتاری را در اختیارمان میگزارد در واقع باز هم از کد های جاوا اسکریپت استفاده میکنیم.

Administrator\files\UploadFile\keep_calm_and_use_jquery_by_cisoxp-d4x2q73.jpg

این مقالات آموزش Jquery شرکت طرح و پردزش مبنا سعی بر آن دارد که بیشتری از دستورات جاوا اسکریپت را (مانند فراخوانی Ajax و عملیات DOM را ساده و آسان نماید تا کاربر بتواند با کمترین دانش و علمی راجع به جاوا اسکریپت بتواند قابلیت های مورد نیازش را ایجاد نماید. به طوری که قادر خواهید بود برای هر کاری یک پلاگین Jquery دریافت کنید.




روش آشنا کردن مشتری با سئو
نوشته شده در دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 527
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم به شما روش آشنا کردن مشتری با سئو را برای شما توضیح دهیم . از آنجایی که طراحی سایت بسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

آشنایی مشتری با سئو

شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!




بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت
نوشته شده در دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
بازدید : 300
نویسنده : فرشته شکری

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

بهینه-سازی-تصاویر-در-طراحی-سایت

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.




اهمیت گالری تصاویر در وب سایت
نوشته شده در یک شنبه 29 فروردين 1395
بازدید : 294
نویسنده : فرشته شکری

گالری تصاویر از جمله ویژگی هایی است که وجود آن در وب سایت می تواند باعث جذب بازدیدکننده شود اما برای ایجاد گالری تصاویر در یک سایت، نیاز به front end است که تصاویر را پر زرق و برق و چشم نواز نشان دهد و بیشتر نظر بیننده را جلب نماید.در اینجا می خواهیم تا شما را با اهمیت وجود گالری تصاویر در وب سایت آشنا کنیم.

اهمیت گالری تصاویر در وب سایت

گالری تصاویر می تواند تصاویر محصولات،نمونه کارها و یا حتی محیط شرکت را شامل شود.وجود این موارد می تواند گالری تصاویر شما را به یک عنصر خاص و مهم تبدیل کند همچنین باید توجه کرد که در گالری تصویر از عکس های باکیفیت استفاده کنید.

افرادی که می خواهند در وب سایت خود از گالری تصاویر استفاده کنند باید قبل از هر اقدامی به سوالات زیر جواب دهند.

√ آیا گالری تصاویر شما در راستای اهداف وب سایت شما طراحی شده است؟

√ آیا تصاویر و عکس ها در گالری عکس وب سایت شما دارای کیفیت حرفه ای می باشد؟

√ آیا برای عکس های خاصی که دارای پتانسل ویژه ای هستند، دکمهء " خرید هم اکنون" طراحی نموده اید؟

√ آیا تصاویر و عکس های موجود در گالری وب سایت شما به وضوح کلمات محتوای وب سایت شما هستند؟

√ با یک طراحی خوب برای گالری، تا حد زیادی موفق به جلب علاقهء کاربران خواهید شد.

جواب دادن به این سوال ها نشان میدهد که سایت شما نیاز به گالری تصاویر دارد یا خیر .

با توجه به مطالب ذکر شده و اهمیت گالری تصاویر در وب سایت ، ارزش نظری و تئوریکالی وب سایت خود را افزایش دهید و باید بدانید که انجام این کار به آرامی و زیبایی می تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.




هفت دلیل برای موفقیت وب سایت
نوشته شده در یک شنبه 29 فروردين 1395
بازدید : 312
نویسنده : فرشته شکری

از آنجاییکه بسیاری از شرکت ها پس از طراحی سایت به خواسته های خود در زمینه ی اینترنت دست نمی یابند در این مقاله سعی کرده ایم شما را با هفت دلیل موفقیت یک سایت آشنا کنیم .

دلیل موفقیت

طراحی زیبا  و جذاب برای ظاهر سایت : اگر سایت شما با کیفیت پایین طراحی شود قطعا کاربران سایت شما را جدی نمی گیرند و به دنبال آن بازدید از سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین شما با طراحی وب سایت مناسب و با گرافیک بالا حتما کاربران بیشتری جذب خواهید کرد و به دنبال آن درخواست کار از وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد .

محتوای سایت : از دیگر مواردی که در جذب مشتری و موفقیت یک سایت می تواند بسیار موثر باشد محتوای سایت است . در زمینه ی طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت که صفحه اصلی وب سایت شما دارای چه فیلدهایی باشد .سعی کنید در سایتتان به مشتریان خود اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه بدهید .بهتر است بدانید که در صفحه ی اصلی فیلدهایی مانند درباره ی ما ، معرفی محصولات و همچنین هدف خاصی که شرکت شما خواهان دستیابی به آن می باشد را نمایش دهد.

دسترسی سریع به محتوای سایت : سعی کنید برای جلوگیری از سردرگمی در دسترسی به اطلاعات سایت خود حداکثر با سه کلیک کاربر را به مقصد برسانید .در صورتی که برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر مراحل زیادی طی شود کاربر از سایت خارج خواهد شد .

بهینه سازی سایت : پس از طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و چطور باید بتوانید وب سایت خود را در عرصه ی وب معرفی همگان و همچنین رقبای خود کنید . برای این کار باید با اصول سئو آشنایی داشته باشید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو سایت شما را پیدا خواهد کرد . طراحی سایت شما هر قدر هم چشم نواز و زیبا باشد , وقتی کسی نتواند آن را در میان نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا کند موفق نخواهید بود .

بروزرسانی مرتب سایت : پس از اتمام سایت باید آن را دائما بروزرسانی کنید در غیر این صورت کاربر با مراجعه به سایت احساس می کند  که سایت شما نمی تواند نیازهایش را برطرف کند .

تبدیل بازدید کننده به مشتری : داشتن مطالب بروز و مفید ،همچنین استفاده از فناوری های مدرن از مواردی هستند که میتواند بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند .

معرفی در شبکه های اجتماعی : برای معرفی برند خود از اجتماعات مجازی غافل نشوید. ایجاد یک صفحه در فیس بوک یا انشار آخرین مطالب و مقالات سایتتان در توییتر و گوگل پلاس و … می تواند کمک شایانی به برندینگ شما نماید .




روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت
نوشته شده در شنبه 21 فروردين 1395
بازدید : 299
نویسنده : فرشته شکری

با توجه به اهمیت جایگاه سایت در بین موتورهای جستجو و همچنین تغییر رتبه بندی سایت ها در دوره های زمانی خاص در این مقاله می خواهیم تا شما را با روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت بین جستجوگران صحبت کنیم.

روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

√ تنوع در لینک ورودی: موتورهای جستجو بهترین مکانهایی که مشتریان می توانند سایت شما را پیدا کنند می باشنداما فقط موتورهای جستجو کافی نمی باشند.شما می توانید با معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایت‌ها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند.

√ ارائه محتوای با ارزش: شما می توانید طبق رنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان

√ استفاده از نام دامنه مناسب: بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسان‌تر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.بنابراین سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمایید.

√ استفاده از تبلیغات معمولی: سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

√ استفاده از محصولات با قابلیت توزیع: ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

√ بررسی وضعیت لینکهای سایت: در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینک‌ها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

√ استفاده از کلمات کلیدی: هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلیدی غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

√ استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته باشد.

√ گروه های خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروه‌ها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گرو‌ها باقی خواهند ماند

√ وبلاگ نویسی: هنوز مطالبی که در وبلاگ سایت‌ها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائید.




Captcha چیست؟
نوشته شده در شنبه 21 فروردين 1395
بازدید : 302
نویسنده : فرشته شکری

حتما تا بحال هنگام فعالیت های اینترنتی مانند تبادلات مالی آنلاین ، ترافیک وب سایت ها و موتورهای جستجو ، نظرسنجی های آنلاین ، ثبت نام های آنلاین ، سرویس های ایمیل رایگان و بسیاری دیگر از چنین موارد با کادری روبرو شده اید که حاوی اعداد و یا حروف به صورت نامرتب و کج است Captcha نرم افزاری ست که با پرسیدن سوالاتی که جواب  دادن به آنها توسط انسان راحت است می پردازد و به منظور حمله به این سیستم ها طراحی شده اند.Captcha در واقع یک مکانیزم امنیتی محسوب می شود که تعیین می کند که طرف مقابل شما یک کامپیوتر است یا یک انسان .لازم به ذکر است بدانیم که تست تورینگ توسط انسان برگزار می شود و هدفش تشخیص ماشین است اما کپچا توسط ماشین برگزار می شود و هدفش تضخیص انسان است.
پنج نوع از کپچاهای مرسوم عبارتند از:

√ Captcha تصویری همراه با صدای تلفظ شده کاراکتر درون عکس

کپچا-چیست1

√ Captcha ای که باید عکس موردنظر را در تصویر پیدا کرد

کپچا-چیست2

√ Captcha ای که باید که مسدله ی ریاضی ساده حل کرد

کپچا-چیست3

√ Captcha های سه بعدی

کپچا-چیست3 (2)

√ Captcha هایی با استفاده از تبلیغات

کپچا-چیست4

با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.
سایت هایی مثل گوگل و یاهو که نیازمند عضویت تعداد بسیاری از افراد هستند قبل از بکارگیری کپچا مشکلات زیادی نظیر ساخت تعداد زیادی از اکانت دارند که بتوانند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند اما پس از استفاده از سیستم کپچا تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی می باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.
از کاربردهای دیگر کپچا می توان به جلوگیری از هک شدن اشاره کرد به طوریکه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک جلوگیری شود.
نکته ی مهم : استفاده از کپچاهایی که تشخیص آن حتی برای انسان هم مشکل است موجب ترک کاربران می شود همچنین بکارگیری روش های دیگری مانند شناسایی نظرات اسپم و ذخیره در حافظه سرور میتوانند جایگزین مناسبی برای کپچا در سایت های کم بازدید باشند.




اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 301
نویسنده : فرشته شکری

همانطور که می دانید قوانینی در طراحی سایت وجود دارد که می تواند برای وب سایت مفید و یا مضر باشد؛که ما در مقالاتی نظیر ویژگی های یک وب سایت موفق و یا هفت دلیل برای موفقیت وب سایت به آنها اشاره کرده ایم.حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد آشنا کنیم.

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت مرتکب شد

√  استفاده از قالب استاتیک:با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی و دسترسی افراد به دنیای مجازی ، محتوا از اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.بنابراین استفاده از قالب های استاتیک دیگر جایی در فضای مجازی ندارند و جای خود را به قالب های داینامیک داده اند.استفاده از قالب های داینامیک به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوای خود را بروز کنید که انجام اینکار می تواند در سئوی سایت شما موثر باشد.

استفاده زیاد از کلمات کلیشه ای و تکنیکی:این روش نیز یکی از اشتباهات در طراحی سایت می باشد.توجه داشته باشید که مطالبی که در وب خود قرار می دهید به صورت ساده بیان شده باشد تا بازدیدکننده را از دست ندهید.

مشخص نکردن هدف وب سایت:از مهمترین اصول در طراحی سایت تعیین هدف در سایت می باشد.شما باید قبل از طراحی سایت هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید ومشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

استفاده از Flash:همانطور که در مقاله ی مزایا و معایب سایت های فلش گفته شد،استفاده از Flash در طراحی سایت حجم بالایی را صرف می کند و مهمتر اینکه محتوای فایل های Flash توسط کرولرهای موتورهای جستجو خوانده نمی شوند بنابراین استفاده از سایت را مشکل خواهد کرد.از معایب دیگر سایت فلش این است که در توسط موبایل پشتیبانی نمی شود.

نمایش هر صفحه در پنجره ی جدید:یک طراح خوب می داند که نباید در سایت خود لینکهای زیادی را در پنجره ها و صفحه های جدید باز کند زیرا این کار کاربر را فراری خواهد داد!و موجب کاهش سرعت مررگر می شود.

چک نکردن وب سایت: این روش یکی از مهترین اصول در طراحی سایت می باشد.یک طراح حرفه ای نباید فراموش کند که یک وب سایت نیاز به چک کردن دارد و می تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools به راحتی با مشکلات وب سایت رو برو شود.




اصول استفاده از رنگها در طراحی سایت
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 291
نویسنده : فرشته شکری

برای طراحی سایت استاندارد و با بازدید بالا استفاده از رنگ در سایت بسیار مهم می باشد.برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید با رنگ ها و همچنین خاصیت آنها آشنایی داشت.
از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه ی ما دارند محققان رنگ ها را دسته بندی کرده اند که آن ها را نام می بریم:

√ رنگ های گرم : قرمز،نارنجی،صورتی
√ رنگ های سرد : آبی،سبز،ارغوانی
√ رنگ های طبیعی : سفید،خاکستری،قهوه ای،سیاه

حدود 216 رنگ وجود دارد که در تلویزیون ها،لامپهای خلا و LCD ها به شکلهای یکسان دیده نمی شود.به این 216 رنگ ،رنگ های Web Safe گفته می شود،اگر پیوستگی در رنگ ها برای شما مهم باشد می توانید از رنگهای Web Safe در وب سایت خود استفاده کنید.
شما می توانید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت خود از یک رنگ غالب و رنگ دیگر به نقش مکمل را ایفا می کند استفاده کنید همچنین می توانید از رنگ های متضاد که باعث چشمگیر شدن سایت می شود استفاده کنید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگهای متضاد رنگهای انتخابی شما باعث ارتعاش نشود زیرا در این حالت به چشم بیننده صدمه وارد می شود.

رنگ ها

به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای سایت باید بر اساس موارد زیر باشد:

  • رنگ نوشته شده با رنگ زمینه مناسب باشد برای مثل وب سایتی با رنگ زمینه ی سفید و قلم مشکی می تواند انتخاب مناسبی باشد .رنگهایی از این قبیل به دلیل تضاد به شما در راحت خواندن متن کمک می کند.
  • برای انتخاب رنگ در سایت بهتر است از رنگ هایی که افراد را به خود جذب می کند انتخاب کرد.
  • برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.
  • از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.
  • بهتر است رنگها در همه ی صفحات یکی باشد این کار به بیننده این امکان را می دهد که بفهمد در همان سایت می باشد.
  • رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

با رعایت اصول بالا می توانید در طراحی وب سایت نمونه و استاندارد در بین سایر وب سایتها از بهترین ها باشید.




روشهای انتخاب دامنه خوب
نوشته شده در یک شنبه 8 فروردين 1395
بازدید : 289
نویسنده : فرشته شکری

Administrator\files\UploadFile\moarefey site.jpg

انتخاب دامنه خوب به اندازه انتخاب نام شرکت و کمپانی شما اهمیت دارد.

روشهای انتخاب یک دامنه خوب:

1. یک دامنه خوب کوتاه است

هر روز بیش از قبل یافتن یک دامنه کوتاه سخت تر می شود ولی با کمی خلاقیت و ترکیب عناصری مانند نام شرکت ، نام خود و محصول یا خدمات می توان یک نام کوتاه ساخت همچنین سایت هایی وجود دارند که میتوانند شما را در این کار یاری کنند که نام برخی از این سایتها را در این مقاله می توان یافت.

2.نام دامنه شما باید با نام کمپانی شما یکی باشد

بدیهی است که نام دامنه شما بر روی نام تجاری شرکت شما تاثیر مستقیم دارد ، این موجب شناسایی نام تجاری شما توسط مشتریان وکاربران می گردد.

3.دامنه خوب باید به یاد ماندنی باشد

همواره نامی برای دامنه انتخاب کنید که به راحتی در حافظه کاربران بماند و در هنگام مخفف سازی نیز این کار رابه شکلی انجام دهید که خوش آهنگ باشد و در حافظه بماند.

4.از خط فاصله در نام دامنه خود استفاده نکنید

بعضی اوقات دیده می شود که دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده است ، شما با دیدن همچین چیزی نباید از خط فاصله استفاده کنید و این را بدانید همواره سادگی بهترین چیز است.استفاده از خط فاصله موجب می شود کاربران نام دامنه شما را به راحتی فراموش کنند یا آدرس را اشتباه وارد نمایند.

5.یک دامنه خوب نباید با دیگر دامنه ها استباه گرفته شود

برخی از کاربران از نامهایی مشابه  سایت های دیگر استفاده می کنند که این باعش می شود مراجعه کنندگاه دامنه شما را با دامنه آن سایت اشتباه بگیرند و نام آن سایت را به خاطر بسپارند.

6. دامنه خوب باید به سختی غلط نگارش شود

نام دامنه شما باید به صورتی باشد که مراجعه کنندگان برای نگارش آن دچار مشکل نشوند. نام های طولانی بیشتر موجب همچین مشکلی می شوند و به مرور بازدید کننده های شما را کم می کنند.

7.بهتر است از پسوند های رایج مانند .com , .net , .ir استفاده کرد

.com  شناخته شده ترین پسوند آدرس وب سایت است ، برای استفاده از این دامنه ها باید مبلغ بیشتری را پرداخت کرد ولی ارزش این کار را دارد چون برای همه شناخته شده هستند.

8. دامنه خوب باید بیانگر فعالیت شما باشد

نام دامنه شما باید به صورتی باشند که مخاطب با شنیدن آن به فعالیت شما پی ببرد.

9.استفاده از CamelCase

یک راه مناسب استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه است ، برای مثال SiteDesign-co.com زیباتر از sitedesign-co.com به نظر می رسد همچنین بهتر در خاطره کاربران می ماند. پس بهتر است در تبلیغات و مکان هایی که سایت خود را معرفی می کنید از این تکنیک استفاده نمایید.




تعداد صفحات : 27