پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انواع کسب و کار الکترونیکی چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 27 دی 1394
بازدید : 272
نویسنده : فرشته شکری
همانگونه که گفتیم کسب و کار الکترونیکی که ما از طریق طراحی سایت ها به آن می خواهیم دست پیدا کنیم، شامل، تلفیق و پیوند دادن سیستم ها، فرآیند های درون سازمانی، زنجیره تامین منابع می باشد، که با استفاده از اصول و فناوری های طراحی سایت جدید و ابزار اینترنت مناسب به این هدف دست خواهیم پیدا کرد.
 
کسب و کار الکترونیک را بسته به نوع ارتباطات در آن، در 8 مدل معرفی می نمایند: 
  • مصرف کننده با مصرف کننده ( C to C  )
  • شرکت با شرکت ( B to B  )
  • شرکت با مصرف کننده ( B  to C  )
  • مصرف کننده با شرکت ( C  to B  )
  • شرکت با دولت ( B  to G  )
  • دولت با مصرف کننده ( G to C  )
  • شرکت با کارکنان ( B to E  )
  • دولت ها با دولت ها ( G to G  )
 در طراحی سایت باید به این روابط شناخت داشته باشیم و در طراحی سایت خود با توجه به این روابط، وب سایت های خود را طراحی کنیم؛ تا مخاطبان و کاربران این وب سایت ها بتوانند از امکانات آنها استفاده بهینه را داشته باشند.



تجارت الکترونیک چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 24 دی 1394
بازدید : 261
نویسنده : فرشته شکری

طراحی سایت ها امروزه به سمت تجارت الکترونیک می روند. به طور کلی و در معنای جامع اگر بخواهیم تجارت الکترونیک را تعریف کنیم، هرگونه  خرید و فروش و معامله و همچنین ارائه خدمات و انتقال سرمایه را که از طریق ارتباط های اینترنتی و دیجیتالی انجام شود را تجارت الکترونیک می نامند.

در معنای که اتحادیه اروپا در سال 97 میلادی تجارت الکترونیک را معرفی کرده است، تجارت الکترونیک، تجارتی ست که  بر پردازش و انتقال الکترونیکی دادهها، شامل مـتن، صـدا و تصـویر مبتنی میباشد.

در طراحی سایت ها امروزه طراحان سایت با مطالعه مباحث تجارت الکترونیکی، هدف دارند که وب سایت هایی طراحی کنند که در زمینه تجارت الکترونیک بتواند مشتریان بازار خود را جذب نماید.

تجارت الکترونیک چیست




کسب و کار الکترونیک چیست؟
نوشته شده در پنج شنبه 24 دی 1394
بازدید : 269
نویسنده : فرشته شکری

کسب و کار الکترونیک معنا و مفهومی عام تر و کلی تر نسبت به تجارت الکترونیک دارد.

اولین بار توسط شرکت IBM در سال 97 میلادی این مفهوم عنوان شد، که تجارت الکترونیک را  نیز شامل می شد. همچنین به راهکار هایی در خود داشت که باید در درون شرکت و یا نهاد و یا سازمانی که در آن کار تجارت را انجام می دهیم، تا بتوانیم تجارت موفقی در تجارت الکترونیک داشته باشیم.

 کسب و کار الکترونیکی شامل این موارد می باشد:

  • تجارت الکترونیک
  • هوشمندی شرکت ها
  • مدیریت روابط شرکت ها
  • مدیریت زنجره ی تامین منابع داخلی شرکت
  • برنامه ریزی بر روی منابع شرکت

 مهندسین فناوری اطلاعات و طراحان سایت و برنامه نویسان وب سایت، امروزه به دنبال طراحی سایت هایی با چارت های مشخص هستند که مشخصه بارز این طراحی سایت، هدف تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک می باشد.




تاریخچه بانکداری الکترونیک چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 20 دی 1394
بازدید : 265
نویسنده : فرشته شکری

شروع سرویس های بانکداری از راه دور، از طریق رسانه های الکترونیکی در اوایل دهه ی 80 میلادی بود. کلمه پرکاربرد  "آنلاین" در اواخر دهه ی 80 میلادی محبوب شد، و به یک پایانه که از طریق تلفن برای دسترسی به خدمات بانکی به کار می رفت، اطلاق می شد.

اولین بانک ها در این زمینه در سال 81 میلادی در شهر نیویورک بودند، که 4 بانک بزرگ شهر نیویورک در آن سال سرویس های خود را از طریق ویدئو تکس به مشتریان ارائه کردند. اگرچه طرح ویدئو تکس بعد از دو سال شکست خورد.

بعد از آن شرکت ساخت و ساز ناتینگهام انگلستان در سال 83 میلادی توانست سیستمی را در زمینه آنلاین بودن خدمات بانکی ارائه دهد که به جز مشاهده حساب و انتقالات حساب، مشتری بتواند قبوض خود را نیز پرداخت نماید؛ این شروع یک تحول در زمینه بانک داری بود، به شکلی که امروزه در طراحی سایت بانک ها اکثرا خدمات بانک ها، از طریق وب سایت شان قابل پیگیری و انجام می باشد.




بازدید : 259
نویسنده : فرشته شکری

در این بخش به ارائه چند راه کار بسنده می کنم، گرچه با بسیاری از آنها در کشور امروزه سر کار داشتیم و دولت نیز برای ترغیب مردم به استفاده از تجارت الکترونیک، این راه کارها را در دستور کار خود قرار داده است؛ گرچه هنوز فاصله ی زیادی تا رسیدن به ایده آل داریم.

  • اولین نکته در این امر استفاده از خودپرداز ها و آشنایی مردم به خدمات راه دور می باشد
  • آشنا کردن مردم با پرداخت قبوض از طریق اینترنت و خدمات الکترونیک بانک ها
  • آشنایی مردم به خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی
  • بیمه کالا ها و خدمات انجام شده از طریق فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی، تا تضمینی باشد برای ایجاد اطمینان مشتریان نسبت به این خدمات
  • ارائه تحلیل ها و گزارش های کامل و جامع به مشتریان در صفحات وب سایت خود، در زمینه ای که  به کسب و کار ما مراجعه کرده اند. مثل توضیحات کامل درباره محصولات ارائه شده و فیدبک نظرات درباره آن محصول
  • تاکید بر این نکته که خدمات و فروشگاه اینترنتی ما   24 * 7 ( یعنی هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه روز) می باشد
  • ایجاد درگاه های مطمئن پرداخت الکترونیک که ایمنی و امنیت اطلاعات مشتری در آن کاملا محفوظ باشد
  • دریافت کارمزد پایین تر از مشتریان
  • تاکیید به گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش

 در طراحی سایت های خود اگر بتوانیم به این نکات توجه داشته باشیم، می توانیم مشتریان خود را به استفاده از خدمات و خرید محصولات خود از طریق وب سایت خود ترغیب نماییم.




نرخ تبدیل چیست؟
نوشته شده در سه شنبه 15 دی 1394
بازدید : 265
نویسنده : فرشته شکری

بر اساس نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بازدیدکنندگان سایت نرخ تبدیل را بدست می آید. نرخ تبدیل هر وب سایتی از مهمترین عامل های موفقیت آن سایت می باشد به گونه ای که هرچه نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد آن سایت موفق تر است. بعنوان مثال اگر هدف سایت ثبت نام افراد در سایت شما باشد. از 1000 تا بازدید کننده 2 نفر در سایت شما ثبت نام کنند نرخ تبدیل سایت شما 0.002 می باشد.

Administrator\files\UploadFile\sales-funnel-269x300.png

برای آن که سایت بازدید کننده داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نماییم زیرا که این کار فقط از طریق تبلیغات مختلف و روش های گوناگون سئو میسر می شود. میانگین هزینه ی هر بازدید کننده به سایت تقریبا 60 تومان است. به بیان دیگر اگر  1000 بازدیدکننده را بخواهید به سایت خود بیاورید باید 60 هزار تومان پرداخت کنید. حال اگر نرخ تبدیل شما 0.001 باشد یعنی از آن 1000 نفر بازدید کننده فقط 1 نفر به مشتری تبدیل شده اند. سود شما از فروش به این 1 مشتری باید بیش از 60 هزار تومان باشد.

راه های افزایش نرخ تبدیل:

1) سایت خود را آنالیز و تحلیل کنید! این کار موجب میشود نقلط ضعف سایت نمایان شود. و متوجه می شود چه چیزی موجب کاهش خرید از سایتتان می شود و یا چه مشکلاتی در سایت وجود دارد که به حد کافی مشتری را به خود جذب نمی کند. شما با رفع مشکلات و بهبود نقاط ضعفتان نرخ تبدیل سایتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

برای مثال نرخ سایت شما از 0.001 به 0.01 ارتقا یابد این بدان معناست از 1000 بازدید کننده 10 تا مشتری دارید و 600 هزار تومان سود خواهید کرد.

2) تبلیغات را به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال شما یک وب سایت فروشگاهی در زمینه لوازم منزل و آشپزخانه دارید شما در یک سایت آموز آشپزی باید تبلیغت انجام دهید نه در سایت کودکان و نوجوانان چرا که بیشتر مشتری های شما بانوان هستند و نوجوانان علاقه ای به لوازم منزل و آشپزخانه ندارند.

Administrator\files\UploadFile\CRO-image-big.jpg

3) مهمترین هدف در سایت رفع نیاز های مشتری است. شما باید اولویت را به خواسته های کاربران اختصاص دهید برای این منظور یک بخش را برای نظرات کاربران در طراحی سایت قرار دهید و در آن قسمت فعال باشید چرا که بر افزایش نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 




مشتری وفادار کیست؟
نوشته شده در سه شنبه 15 دی 1394
بازدید : 280
نویسنده : فرشته شکری

اغلب دیده اید بعضی از دوستان و آشنایان ما و حتی خود ما، از کالا و خدمات خاص شرکتی همیشه استفاده می نمایند. مثلا همیشه در لوازم ورزشی خود از برند نایک استفاده می نمایند و... . آنها به جز استفاده همیشگی خود از وسایل و امکانات یک شرکت، حتی برای آن شرکت در بین اطرافیان خود تبلیغات زیادی می نمایند؛ تبلیغاتی از جمله، کیفیت کالا ها بسیار بالاست، خدمات در حد بسیار مطلوب است، قیمت آن عالی ست، عمر ماندگاری کالا بسیار بالا ست و....

مشتری وفادار

اینگونه مشتریان را در بحث تجارت و تجارت الکترونیک، مشتریان وفادار می نامند. مشتریان وفا دار، مشتریانی می باشند که در آینده باعث توسعه نام و اعتبار شرکت ما خواهند شد.

ما باید با توجه به اصول اولیه کاری خود و بهینه سازی تجارت خود، و همچنین کار بر روی نام شرکت خود و برند سازی برای نام تجاری خود، در جذب اینگونه مشتریان و تبدیل مشتریان خود به مشتریان ثابت و وفا دار، باعث به وجود آمدن تجارتی پر رونق شویم.

ضمنا نکته مهم این می باشد به جز تبلیغات، داشتن کیفیت خدمات و کیفیت کالا در جذب مشتری وفادار و وفاداری مشتری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت؛ پس توجه داشته باشیم در طراحی سایت های خود برای تجارت الکترونیک برای جذب مشتری وفا دار تمهیداتی بیاندیشیم.




انواع مدل های تجارت الکترونیک
نوشته شده در یک شنبه 13 دی 1394
بازدید : 268
نویسنده : فرشته شکری

با توجه به گستره جغرافیایی موجود تلاش عرضه کنندگان کالا و خدمات ، معرفی کالای خود به خریداران بیشتر و در نتیجه فروش و سود بیشتر است که اینترنت، طراحی سایت وبه دنبال آن تجارت الکترونیک کمک شایانی در این زمینه کرده است .

تجارت الکترونیک در حال دگرگونی و متحول شدن است به گونه ای که معامله کالا و خرید و فروش رو در رو ومستقیم را عملا تحت شعاع قرار داده و کمتر کسی در صورت اطمینان از کیفیت کالا و خرید امن تن به خرید مستقیم ما یحتاج خود می دهد. در ساده ترین کلام تجارت الكترونیكی یعنی معامله و خرید و فروش كالا یا خدمات در بستر اینترنت.تلاش گروه طرح و پردازش  مبنا بر این است که انواع مدل های تجارت الکترونیک را با بیانی ساده ، شیوا و روا ن برای علاقه مندان آن بیان کند .امید است مفید واقع شود.

بر اساس ارتباط مشتری و خریدار و همینطور وسعت معامله و تراکنش ، انواع مدل های تجارت الکترونیک به شرح زیر است :

انواع مدل های تجارت الکترونیک

B 2 B

Business to Business

پرکاربردترین مدل تجاری که این روزها فراوان دیده میشود. در حقیقت این معامله بین دو شرکت و کمپانی بصورت عمده فروشی صورت می گیرد.معامله و ارتباط تجاری ای که در آن بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها در دو طرف این بازرگانی الکترونیکی قرار دارند ، خریدار و تامین کننده  کالا یا خدمات و نه فروشنده و مصرف کننده . بای اولین بار شرکت سیسکو قدم در این راه گذاشت.از نقاط ضعف این مدل میتوان به عدم وجود اعتماد و اطمینان اشاره کرد.

B 2 C

Business to Consumer

ارتباط تجاری الکترونیکی بین بنگاه ها ، شرکت ها و کمپانی ها با مصرف کننده.مانند شرکت هایی که با سایت های خود محصولات را معرفی کرده وقیمت و جزییات اجناس را به خریداران معرفی میکنند.

B 2 A

Business to Administration

تعاملات تجاری ما بین سازمان ها ، ارگان ها و نهاد های دولتی مثل پرداخت مالیات و عوارض یک نهاد دولتی به نهاد یا سازمان دولتی دیگر.همان B 2 G  است .

C 2 B

Consumer to Business

ارتباط بازرگانی الکترونیکی از سمت مشتری ، کسبه و مصرف کننده  با شرکت ها و کمپانی ها

B 2 G

Business to Government

مدلی از تجارت الکترونیک بین کمپانی و شرکت با یک نهاد و ارگان دولتی . B2G  یعنی تجارت با دولت که در حال حاضر در اول راه است.

C 2 C

Consumer  to Consumer

دو طرف معامله مستقیما مصرف کننده و مشتری است

G 2 G

Government to Government

کلیه تعاملات تجاری ما بین دولت ها  اعم از واردات و صادرات

G 2 C

Government to Consumer

تعامل تجاری دولت و سازمان های دولتی با مصرف کنندگان ومشتریان

C 2 G

Consumer to Government

یا هما ن مدل  C 2 A (Consumer to Administration)  به معنای تعامل تجاری بین مصرف کننده با دولت که در حال حاضر چنین مدلی رواج ندارد و زیاد استفاده نمیشود.

P 2 P

Peer to Peer

مدل تجاری نقطه به نقطه مدلی که در آن داد وستد و ارتباطات تجاری و مالی بین دو طرف فروشنده و خریدار بر اساس تکنولوژی wap یاهمان نکنولوژی ارتباط تلفن همراه با سرور برقرار می شود مانند جابجایی مستقیم پول از حسابی به حساب دیگر.

به دنبال رشد مدل های پر طرفداری مانند B2C  و B2A  ارگان ها و نهادهای دولتی  ارتباطات تجاری و تعاملات خود را با مردم افزایش خواهد داد .

نکته مهمی که قابل تامل است این است که این مدل ها کاملا متمایزو مستقل از هم نبوده گاهی ترکیب می شوند یا خیلی نزدیک بهم عمل میکنند و مرز مشخصی نمی توان قائل بود و شبیه به کسب و کار الکترونیک عمل میکنند.

شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا




عوامل موثر در طراحی وب سایت تجاری
نوشته شده در یک شنبه 13 دی 1394
بازدید : 275
نویسنده : فرشته شکری

Administrator\files\UploadFile\tejari.jpg

استفاده روز افزون مشتریان از اینترنت برای گرفتن خدمات و خرید کالا موجب شده صاحبان کسب و کار به دنبال ساخت وب سایت های تجاری برای کسب و کار خود با شند . در این مقاله چند عامل موثر برای طراحی سایت های تجاری به شما ارائه خواهیم داد. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

1.ظاهر وب سایت

از رنگهای جذاب در وب سایت خود استفاده کند همچنین چیدمان درست مطالب و محصولات بسیار مهم است. از شلوغ کردن بیش از حد صفحات وب سایت دوری کنید و فضایی ایجاد کنید که کاربران به راحتی با وب سایت شما تعامل کند و از آن لذت ببرد.

2. محتوا

همیشه محتوا سایت خود را بهینه کنید و از اصول نوشتاری مانند نقطه و... در مطالب استفاده کنید . از فونت های زیبا در نوشتن مطالب استفاده کنید .

3. هدایت

هدف شما از ساخت وب سایت تجاری رونق به کسب و کار است ، پس چیدمان سایت خود را به گونه ای انجام دهید که کاربران را به سمت خدمات و محصولات شما هدایت کند.

4. استفاده از نوار مسیر

بیشتر کاربران می دانند که به دنبال چه محصول یا خدماتی هستند ، در وب سایت خود نوار مسیر یابی برای کاربران قرار دهید که به راحتی بتوانند به بخشهای مورد نظر بروند.

5. وب سایت های واکنش گرا

وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که خود را با سایز صفحه نمایش های مختلف سازگار می کند. بسیاری از بازدید کنندگان از طریق موبایل یا تبلت وارد وب سایت ها می شوند و روز به روز هم به تعداد آنها اضافه می شود، اگر شما نمی خواهید این کاربران را از دست دهید باید همین امروز به دنبال وا کنش گرا کردن وب سایت خود باشید یکی از شرکتهایی که می تواند شما را در این امر یاری کند شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.

6. دادن حس اعتماد به کاربر

درون وب سایت خود اطلاعات خود مانند شماره تماس ، آدرس ، گواهینامه هایی که دریافت کرده اید ، رزومه خود و همچنین نمونه کارهای پیشین و... استفاده کنید تا موجب بالا رفتن حس اعتماد در کاربرشود.




بازدید : 256
نویسنده : فرشته شکری

بازاریابی مقاله علم توسعه یافته ای نیست اگر به نویسندگی و کنار گذاشتن کلمات و جملات کنار یکدیگر علاقه دارید و از علائم نگارشی و گرامی هم اطلاعات زیادی دارید  پس شما چند قدم به حرفه ای شدن در این زمینه نزدیک شده اید البته کارهایی هم هست که باید از آنها خودداری کنید که به نبایدها معروف اند و در مقابل کارهایی هم هست که می خواهید روی مبحث بازاریابی مقاله ای بیشتر تمرکز کنید و جزء بایدها به شمار می روند.

بازاریابی برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت

در نتیجه جستجوی مقالات دیگر مثل نمونه قبلی تعداد زیادی از بایدها و نبایدهایی را که برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی موثر است را کشف  می کنید.هرچه دانش خود را در زمینه بازاریابی بیشتر کنید یاد خواهید گرفت تا از چه کارهایی خودداری کرده و چه کارهایی را انجام دهید.

بیایید اول از نبایدها شروع کنیم:

√ نباید متن خود را با عباراتی مانند ” مقاله زیر در مورد باغبانی است” ( یا هر اتفاقی که قرار است رخ دهد ) شروع کنید. همیشه با عنوان های چشم گیر و جذاب شروع کنید ، ایده شما مخاطب را جلب کرده و بیشتر علاقه مند می شوند تا در مورد مقاله ای که منتشرکرده اید بخوانند.
√ هیچ گاه مقاله خود را طولانی ننویسید.مقالات کوتاه قدرتمندتر هستند و اینکه خوانندگان مقاله خود را از دست بدهید هم کمتر اتفاق می افتد.
√ نباید مقاله خود را روی وبسایت ها بزرگ بنویسید. اگر باعث پیشرفتتان نخواهد شد از این کار خودداری کنید.خوانندگان شما به دنبال اطلاعات صحیح یا دقیق هستند این متن شخصاً برا ی من چه سودی دارد؟ آن ها به دنبال مطالب تکراری و کپی نیستند.
√ نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود قرار دهید.موتورهای جستجوی مختلف خیلی این روش را نمی پذیرند.
√ خوانندگان خود را با شروع جملات پیچیده یا بدون جواب و یا اینکه جایگاه آن را در متن خود مشخص نکرده اید گیج نکنید.

و حالا بایدها:

√ در مورد ایده هایی بحث کنید که آن را تجربه و یا امتحان کرده اید و حتی اینکه تجربه خود را با موضوع مشخص بیان می کنید همیشه در نوشته شما این مطلب نمایانگر می شود.
√ مقاله خود را بازخوانی کنید و دوباره آن را بخوانید و املاء و خطاهای گرامری آن را قبل از قرار دادن در اینترنت اصلاح کنید.
√ همیشه در کنار مقاله های خود اطلاعات مفید دیگر هم قرار دهید و سعی کنید به خوانندگان کمک کنید تا به مطالب دیگری که قرار می دهید نیز علاقه مند شوند.
√ به طور مرتب مقاله بنویسید و آن را در وب سایتها و کاتالوها  قرار دهید.
√ نباید مقاله خود را فقط یکجا قرار دهید در اینصورت خوانندگان زیادی  ازاطلاعات شما سودی نخواهند برد .
√ به آمار مقالات خود نیز توجه داشته باشید که منجر به ترافیک بیشتری برای شما می شود. باید مقاله های خاص خود را در معرض نمایش قرار دهید و آن ها را گسترش دهید.

و حالا چند قانون باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود را مطالعه کرده اید. اگر به طور مناسب بازاریابی نکرده اید پس زمان را بیهوده تلف کرده اید اگرچه میتوانید بهترین مقاله ها را در دنیا بنویسید اگر مقاله ای را به طور درست ارائه نداده اید یا از نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم پیروی نکرده اید وقت دیگران را هم هدر داده اید چرا به روش درست آن کار را شروع نکنید؟




تعداد صفحات : 27