استفاده از iframe و تاثیر آن بر سئو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استفاده از iframe و تاثیر آن بر سئو
نوشته شده در دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 277
نویسنده : فرشته شکری

Iframe مخفف inline frame، یکی از تگ های HTML است که در صورت استفاده از آن قادر خواهید بود یک صفحه از وب سایت دیگری را در سایت خود لود کنید.  مثلا میتوانید ویدئو های خود را در سایت هایی مانند آپارات آپلود کنید و سپس به وسیله ی تگ iframe آن را در صفحات سایت خود لود کنید. در گذشته تگ frame وجود داشته که به علت بروز مشکلاتی به مرور زمان استفاده از آن منسوخ شده است.

AdministratorfilesUploadFileiframet.jpg

هر صفحه ای یک سری داده و محتوا را نمایش میدهد که این داده های می توانند متن، عکس و یا ویدئو باشند. هنگامی که ما از تگ iframe استفاده میکنیم درحقیقت قسمتی از محتوای آن صفحه از سایتمان را به محتوای بیرونی ارجاع داده ایم به همین دلیل روبات خزنده گوگل نمیتواند آن قسمت ارجاع داده شده را ایندکس کند و با محتوای داخلی سایت ارتباط ایجاد کند به همین دلیل داد های داخل iframe جز داده و محتوای صفحه سایت قرار نمیگیرد و اطلاعات داخل آن ایندکس نمی شود.

iframe و سئو

به شرط آن که داده داخل تگ iframe ارزش محتوایی نداشته باشد استفاده از آن مشکلی برای طراحی سایت و سایت نخواهد داشت همچنین اگر داده های داخل iframe مربوط به سایت شما نشود و موضوع آن با موضوع مطلب یکی نباشد باز هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

توجه داشته باشید برخی از کسانی که قالب رایگان ارائه میدهند ممکن است حاوی کد های مخفی iframe باشند که باعث بروز برخی از مشکالات می شود همچنین برخی از سرویس ها مانند آب و هوا، اخبار روز و ... که در داخل تگ iframe قرار میگیرند ممکن است این کد های مخفی را با خود داشته باشند. پس حتما خروجی آن ها را چک کنید.

برخورد گوگل با تگ iframe

موتور خزنده گوگل قادر به تشخیص iframe می باشد اگر نکات فوق را هم رعایت کنید تاثیر منفی بر سایت و رتبه سایت  شما  در نتایج سرچ نخواهد گذاشت اما به دلیل آن که جز خارجی سایت شما محصوب میشود ارزش محتوایی برای سایت شما نخواهد داشت.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: